![]() |
| © Edmunds inside line |
Een nieuw hoogtepunt binnen de automotive industry verdient een vermelding. De nieuwe Porsche 911, de 991 staat rond de jaarwisseling bij de dealers. Tijd dus om hét kerstcadeau maar eens te bestellen want de nieuwe 911 heeft weer veel moois in petto. De instapversie van het elfje is ietsje geknepen. Van een 3,6 liter naar een 3,4 liter. En ondanks het gewichtsverlies van enkele kilo's zitten er toch vijf paarden meer onder de kap. De Carrera S haalt nu de magische 400 pk grens met zijn 3,8 liter motor.
Wat de echte die-hard modellen gaan presteren is nog onbekend. Ongetwijfeld zullen de Turbo's nu richting de 600 pk aan vermogen hebben.
![]() |
| © Edmunds inside line |
Een historische verandering bij de intrede van deze 911 doet zich voor op gebied van de stuurbekrachtiging. Sinds 1989 werkt Porsche met hydraulische stuurbekrachtiging, echter niet bij deze 991. De elektrische besturing doet zijn intrede. Roland Achleitner van Porsche bevestigt dat de besturing van een 911 "de meest belangrijke eigenschap is om goed te krijgen".
Hij zegt dat Porsche heeft gesproken met een aantal leveranciers en dat gekozen is voor ZF, omdat hun systeem zo goed is, dat 'je niet zou kunnen merken dat de besturing elektrisch is'. (Via Porschewijzer.nl)




Geen opmerkingen:
Een reactie posten